M2-Kotien asukaslehti M2 on valittu kansainvälisen Folio Awards -kilpailun finaaliin parhaan ulkoasun ja parhaan kannen sarjoissa.
M2-lehteä on ilmestynyt nyt kolme numeroa. Lehden konsepti- ja ulkoasusuunnittelu tehtiin yhteistyössä visuaalinen ja strateginen sisältötoimisto Kubon kanssa. Konseptisuunnitteluun osallistui myös joukko M2-Kotien asukkaita.
”Perustimme verkon lisäksi lehden, jotta voisimme viestiä asumisesta ja M2-Kotien maailmasta erityisesti M2-Kodeissa asuville. Haluamme, että asukkaamme saavat hyödyllistä tietoa ja myös viihtyvät juttujen ja vinkkien parissa. Lehti on saanut todella paljon positiivista palautetta varsinkin raikkaasta ja erottuvasta ulkoasustaan. Mielestämme ulkoasu kuvastaakin juuri sitä, mitä M2-Kotien brändi on: värikäs ja elämäniloinen. Printtilehti on kokonaisuus yhdessä verkkojuttujen ja some-kanavien kanssa”, Y-Säätiön viestintäpäällikkö Sari Tikkanen kertoo.
“Oli hienoa suunnitella lehteä yhdessä Kubon kanssa. Meille moni asia asiakaspolussamme on itsestäänselvää, mutta Kubo toi suunnitteluun arvokasta ulkopuolista näkemystä”, Tikkanen jatkaa.
”Asiakasymmärrykseen perustuva design on aina ollut Kubon lähtökohta. Pyrimme ensin ymmärtämään asiakkaan maailmaa ja mietimme, mikä olisi paras tapa kertoa siitä. Kun pohjatyö on tehty hyvin, syntyy puhuttelevia, haluttuja ja visuaalisesti kiinnostavia mediakonsepteja”, kertoo Kubon luova johtaja Markus Frey.
Folio Awards on maailman arvostetuin kilpailu digimedioille ja printtilehdille. Siihen osallistuu kaikkialta maailmasta yli 2 000 kilpailutyötä. Finaaliin päässeiden joukosta valitaan voittajat New Yorkissa järjestettävässä gaalajuhlassa lokakuun 9. päivänä.